IDEA KREATIF

BERNAFAS TANPAMU - XUANZA

MYR29.00 MYR26.00

Bijaknya Aidan Dzakirin mengambil kesempatan. Mengenali Nadine Saffiyah melalui keluarga si gadis, menjadikan dia mendapat sokongan penuh. Dan apabila lamaran dihulur, Nadine tidak berupaya untuk menolak. 

"Kenapa pilih Fi?"

"Because you're too precious to lose." 

Aku pandang ke sebelah kanan. Dia tengah santai baring mengiring menghadap aku. 

"Tadi suruh Fi tidur. Ini apa kes nak main pandang-pandang pulak?"

"Kumpul pahala pun tak nak?" 

Ceh! Balik-balik modal tu juga yang dia guna. Dah tak ada ayat lain nak jual agaknya. 

Ya! Mereka hidup bahagia walau masih berstatus pelajar di bumi asing. Sebab perkahwinan mereka atas dasar restu keluarga. Tapi, bila tahun berganti, bila kejayaan sudah di dalam genggaman, bila gelaran doktor sudah disandang, mereka diuji dengan segala sifat ketahanan.

"I am starting to feel insecure. Fi takut kehilangan abang."

"Selama ni Fi okey je. Kenapa perlu ada rasa tak selamat tu?"

Dan kerana naluri seorang isteri melebihi apa yang tidak terfikir oleh suami, maka Aidan yang tak bersedia hampir jatuh tersungkur menyembah bumi bila ujian yang diturunkan untuk mereka benar-benar buat Nadine tiba-tiba berubah 360 darjah. 

"Aidan Dzakirin, tolong ingat yang sesuatu perhubugan ni ibarat kaca. Kadang-kadang ada baiknya biarkan ia pecah dari menyakitkan diri sendiri untuk cuba mencantumnya kembali." 

Itu kata Nadine, jadi apa pula kata Aidan? 

Mampukah Aidan melepaskan 'ventilator' hidupnya pergi? 

Mampukah Nadine bernafas tanpa 'my king'nya di sisi?

CONTACT US