IDEA KREATIF

DIA KEKASIH HATI - SARNIA YAHYA

MYR27.00 MYR24.00

Memilih Haikal walau tanpa restu ibunya, Khalisha tetap bahagia kerana Haikal suami yang sangat penyayang.

“Lisa minta maaf sebab susahkan abang.” - Khalisha

“Laa... nak rasa bersalah kenapa pulak. Lisa kan isteri abang. Tentu abang kena jaga Lisa. Dah tanggungjawab abang sebagai suami.”- Haikal

Bagi Khalisha, tak ada yang kurang dalam rumah tangga mereka kecuali anak. Hampir tiga tahun usia perkahwinan, mereka masih belum dikurniakan cahayamata.

“Kalau tak ada anak pun, abang dah ada Lisa, itu sudah lebih dari cukup daripada segala isi dunia ni.”- Haikal

Itu kata Haikal, Tapi kata Khalisha, dia rasa kekurangan. Anak adalah pengikat kasih. Tanpa anak, dia tiada apa-apa untuk mengikat Haikal kekal bersamanya. Kerana itu, rasa curiga sering menghantui diri. Sekecil-kecil perkara boleh menjadi sangat besar buat Khalisha.

“Dengar dulu, sayang!” Haikal mula mengejar Khalisha.

“Nak dengar apa? Dah buat depan mata pun! Itu baru depan mata Lisa. Belakang?!”

“Lisa... abang tak macam tu.” Haikal cuba memujuk.

“Habis macam mana?! Dah pegang-pegang, cium-cium rambut bagai...” Khalisha sudah hampir menangis.

“Apa abang rasa, kalau Lisa buat perkara yang sama?” Pantas Khalisha melangkah keluar.

“Abang tahu Lisa tak akan buat begitu pada abang.” Haikal terus mengekori Khalisha ke pintu kondo mereka.

Apa sudahnya nanti perkahwinan mereka bila ada orang ketiga yang cuba mengambil kesempatan atas kebaikan Haikal?

CONTACT US