IDEA KREATIF

Jodoh Yang Sekadar Singgah - Ezza Mysara

MYR27.00 MYR25.00

Hidup Asiah jadi huru-hara bila dia tiba-tiba dilamar oleh dua lelaki serentak. Dua-dua pun duda. Yang seorang, duda Asiah sendiri dan yang seorang lagi, duda a.k.a bos sendiri.

Marry me, again. Beri abang peluang kedua.” – Dayyan.

“Kalau awak pilih saya, saya tak akan minta peluang kedua.” - Iskandar.

Dayyan dan Iskandar saling merebut tempat di hati Asiah. Ada sahaja benda yang hendak digaduhkan.

“Kau ni pun kalau nak teman As menangis, bawalah stok tisu.” - Dayyan.

“Mana aku jangka dia nak menangis. Sikit lagi aku nak pinjamkan bahu untuk dia tadi.” – Iskandar.

“Alah, tak hairan. Aku pernah pinjamkan bahu aku pada As.” – Dayyan.

“Pernah tu sesuatu yang dah berlalu. Sekarang kau dah tak dapat lesen yang dulu tu.”- Iskandar.

Rasa cinta selalu membuatkan kita sakit. Tapi rasa sakit itu belum cukup besar untuk membuatkan kita pergi. Dayyan dan Iskandar saling mengetepikan ego mereka demi seorang Asiah. Namun, takdir memiliki rahsianya sendiri. Bahagia yang dijanjikan, dipenuhi duri. Satu demi satu rahsia mula terbongkar.

“As ni tak layak untuk dipertahankan ke? Semua orang sibuk berjuang untuk kebahagiaan As. Tapi pernah tak korang berdua tanya As, apa yang membahagiakan As?” - Asiah.

Dayyan dan Iskandar mahu menjadi seperti langit. Langit yang memayungi Asiah ke mana saja. Langit yang meneduhkan. Tapi mereka lupa bahawa langit juga boleh membasahkan.

Antara tiga hati, hati siapa yang bakal terkorban?

Siapakah nanti yang berjaya memenangi hati Asiah?

CONTACT US